Monday, January 27, 2014

melayan si bujang kecil..



Assalamualaikum....

Dah agak lama gak aku tak mengekek..... smlm pagi si bujang kecilku celik mata jer tanya.. 'ummi... ade kek tak mi?' alahai anakku pagi2 subuh ni mane lah ummi nak cari kek nakkk?

Nasib baik bahan semua ade... jadi boleh ler buat kek yg simple2 utk si bujang kecil tu.

Kek butter kosong ler yg jadi... malas lak nak bubuh benda lain... Alhamdulillah..jadi jer pun... sebelum kek masak kejap2 my Iman tanya

                                          'mi kek mana mi?'
                                          'sekejap sayang kek tak masak lagi'
                                          'apa ummi cakap sekejap2?'

Erkkk terkedu sebentar aku. Selalunya aku akan tegur dia 'tak mo cakap kejap2. bila ummi suruh buat kena terus buat'. Itu situasi bila aku ajak dia mandi atau buat apa saja dia akan kata sekejap. kali ni dia tegur aku pulak. adoiii... terkono den... betul2 sel2 otaknya telah berhubung... huhu.

kek utk iman...
Bila kek dah masak beria2 dia makan  tapi makan 3 potong kecil jer pun... 'perut iman da penuh. tadi makan roti canai' Hahaha.... sebenarnye makan lempeng bukan roti canai. ummi yg troll kata tu roti canai... katanya lagi dia tak nak makan semua nak simpan utk ayah.... yelah org ade ayah... ummi ni ayah dah tak de... hukhukhuk...

Sekian...

13 comments:

Shafiq Hashim said...

Lapor plk tengok kek...

shafiqhashim.blogspot.com

Rai Ourkizuna said...

mimpi makan kek agaknya..ehehehe..

Kakzakie said...

Yg pastinya sel iman berhubung cepat betul. Habis ummi cakap terus terdetik - anak siapa yg bijak ni.

ps: kakak ingat mengekek tu ketawa terkekeh-kekeh kisahnya baking cake hihi... kakak yg tersilap prounce lain jadinya:)

Knor said...

Nk sikit boleh iman..teringin nk mkn kek air tgn org lain plk..

Abe Kie said...

biarpun simple je kek tu tp sedap kan?

ummiross said...

hehe..cerdas fikiran anak-anak kan.
Kalaulah dapat kek tu sekeping, kopi secawan, perghh!!, hehe..

Abak Lorong Cinta said...

^_______________________^

Kesuma Angsana said...

amboi rajinnyer,, mesti sedap ni kan !

Nurliana Syaf said...

Kaliatannya lezat :3

babYpose said...

Salam, pandainya Iman. sedapnya cake :)

Raudzah Z said...

bestnya tengok kek petang-petang ni..selamat bercuti hajar...

BUNDA a.k.a KN said...

sedap nampak kek tu...

Cho Zila said...

betoiler kita yang ajor diakan. anakpun selalu gitu, selalunyer kita terangkanlah kenapa ...
kek sedap gak yerk ...