Thursday, January 23, 2014

bihun goreng ooo bihun goreng...

menggoogle lagi....

Assalamualaikum.....

Tekak org mengandung ni kekdg lain macam. Sama gak mcm aku.... Banyak bende yg aku teringin nak makan. Tapi nak yg aku masak sendiri. Nasib baik ler yang aku nak makan tu x de ler susah no nk membuatnye....

Tapi kali ni aku teringin sgt nak makan bihun goreng yang arwah bokde (makcik dlm bahase jawa) aku masak. Mana nak cari derr... orgnya dah meninggal. Rasa bihun tu sedap sgt... Bihun tu bukan ade letak perencah apa2 pun cuma bihun semata2. Sayur pun tak de. 

Aku dapat makan bihun tu dari sekolah rendah sampai tingkatan 3 jer. Sbb tingkatan 4 aku dah masuk asrama. Kalu dapat 2 bungkus pun aku bleh habis. Bihun yang org lain buat bukan tak sedap... tapi aku nak rase yang bokde tu buat gak... dah pujuk dah tekak ni jgn mintak yg bukan2. tapi hati & fikiran yg degil.... huhuhu... kesian3...

sekian...



8 comments:

ummiross said...

Salam hajar..

Mesti sedap sangat meehoon Bokde hajar tu kan, sampai teringat2, cubalah buat sendiri hajar, kot2 menjadi.

Knor said...

bukan tekak org mengandung aje ni..tak mengandung pun boleh tahan sukanya..

Rai Ourkizuna said...

saya pun suka bihun goreng.. tapi tak rajin sangat nak buat perencah bagai.. sendiri buat tak sedap.. yg mak buat jugak rasa sedap.. hehehe..

Mohd Selim Zainal said...

Assalammualaikum...apesaje,

mselim3 pun suka makan bihun,,

mselim3

pls: suka gelap sikit letak kicap..hehe

babYpose said...

Salam, dulu sy suka goreng bihun dgn sos tiram dgn cili kering, tapi dah stop sebab sos tiramkurang elok dengar2 nya.

Fiza Rahman said...

Alahaiii...cam ne tu. Mesti arwah masak sedap sgt kan.

tenku butang said...

sodap tuuu.. nyum2..

Raudzah Z said...

Kita suka meehoon goreng campur udang banyak-banyak..best sangat...