Thursday, July 7, 2011

citer pasal Iman lagi...

Assalamualaikum... Sila jangan muak dgn blog aku ok.. sejak ade Iman ni mmg rase selalu nak citer pasal Iman. Smlm x hantar Iman kat mama pengasuh dia sbb tok dia ada. MIL aku mcm da sayang giler kat Iman sampaikan srh hubby aku tinggalkan Iman kat kg dgn dia. errr.. boleh gitu?? MIL aku tu umurnya pun da 60> x kan nak suruh jaga Iman lak kan. tapi bila dia da berpantun cmtu.. serba salah lak jadinya..

hari pertama MIL aku sampai tu, aku x masak apa2... aku mmg la da jarang2 masak. dgn adenya Iman lagi la dapur umah aku x berasap kecuali masak air jer.

aku : maaf le mak. arini x masak ape2. barang byk da habis. lagipun sejak ade Iman ni x sempat lak nk  
masak.
MIL : alah. kalu dia tidoq buleh je kalu nak masak.

aku senyap jer lah. malas nak kata apa2. takut kang kalu aku bersuara bleh menyakitkan hati lak... maklumlah mulut aku ni kdg2 lupa nk renew insurans. cakap ikut sesedap rase x kira sesiapa.

smlm pagi aku watkan b/f kat MIL aku sbb katanya dia teringin nak mkn nasi goreng. petang smlm aku balik keje MIL aku x masak ape2 (bukanla bermaksud aku srh MIL masak utk aku suami isteri tapi biasenya utk tghari dia akan masak utk dirinya).

aku : tghari td mak x masak mkn ape?
MIL : Nasi goreng yg hang buat pagi tadi la.
aku : aik nasi tu bukan byk mana pun. boleh thn smpi tghari?
MIL : hurm.. buleh2 kan gak lah... x harap nak biar Iman dok kat luaq sorang. takut jadi apa2.. tadi mak mandi pun buka pintu. intai dia kejap2. risau lak. solat tadi pun letak dia kat sebelah.
aku : sengih (dlm hati. tau x pe)
MIL : habaq kat abg hang srh balik waktu mak nk solat pun dia x balik. x harap sungguh kalau dia x tidoq.
aku : ketawa
MIL : kelmarin kata kat hang. la ni da menjangkit kat mak plk.
hahaha makin besar ketawa aku.

hampir 9 tahun berumah tangga baru kali ni rumah aku riuh ngan suara baby, mestilah menterujakan semua org. jiran2 pun berebut nak tgk baby. opah dpn umah aku tu pun sanggup pagi2 terpacak kat dpn umah aku nak mandikan Iman katanya. heheh ape2 jer lah... bertuahnya Iman yg jadi kesayangan semua org...

nanti ada masa aku upload video Iman. umur baru 13 hari dah pandai pegang botol susu sendiri.... cayalah my hero!!

9 comments:

eB ezrin said...

polo, jom jenguk kami yer ;p
http://mamaaerish.blogspot.com/

KuNanGKuNanG said...

13 hari dah pandai pgg btol susu? powernye iman...

hajar said...

hehe... tapi bukan le pegang mcm kita pegang...ade ler cara dia.. tapi bukan selalu dia nk buat.. kekdg jer..

NUR FARIZA UMAIRA said...

sis hajar..
thanks follow blog saya..
saya dh follow balik..^^

em, rasaY sis masih berpantang lg kn??
nape dh hntr iman kat umah pengasuh??

Mira Zaini™ said...

iman mmg bdk cpt blaja..tahniah~~kak sy dh follow akak, jgn lupe sggh blog sy n follow k~~

hajar said...

iman tu anak angkat.. sbb tu la anak jer yg berpantang mak dia x berpantang... hehehe...

husin said...

http://fahmi-nik.blogspot.com/... pls

hyemynameisrasyid said...

ohh.,baru 13 hari.,
jaga elok2 ye.,^^


salam perkenalan dari Alahai~ jemput la ye^^

~iz~ said...

salam kenal...:)