Thursday, October 9, 2014

UBAN - USIA YANG MAKIN MENINGKAT

Assalamualaikum....

Terperasan sejak akhir2 ni banyak betul uban tumbuh kat kepala aku. Sampaikan En. Suami pun dah tegur....  huhuhu. jawapan mudah aku
              " nak wat cmne... bini abg ni dah semakin tua... abg tu jer yg tak tua2"
En. Suami pun gelak lah suka.... hehehe. Serius en. suami dah berumur 41 thn tapi belum sekali pun jumpa uban kat kepala dia. Abang aku yg sebaya dgn en. suami pun dah byk ubannye.

Kekadang selalu terfikir uban makin banyak, umur makin meningkat selama lebih 30 thn aku hidup ni dah berapa banyak amalan yg aku buat? Diterimakah amal kebaikan aku tu? Memenuhi syaratkah solat 5 waktuku? Cukup baik kah aku dgn ibubapa & mentuaku? Macam2 bendalah yang bermain dalam kotak fikiran aku ni.

Selalu juga aku berharap agar Allah panjangkan umurku sekurang2nya sehingga anak2ku dewasa & boleh mencorak kehidupan & mengikut syariat. Selalu juga aku kesayuan bila mengenangkan 'my iman'. Permata hati yang Allah hadiahkan saat aku benar2 merindukan tangisan anak kecil dalam rumahku...

Sahabat sekelian, andai jasad ini sudah tiada lagi dimuka bumi ini kirimkanlah Al fatihah utkku......


2 comments:

Kakak Norihan said...

kdang keturunan.. knor pun belum ada uban, umur dh 40an

suami byk sgt satu kpla sampai jggut sekali.. 40an juga


ubn petingatan semkin tua menuju nti ke alam kubur

lma tk update n3...kdg muncul kdg tidak.. agaknya dh besar baby.. kn

aizamia3 said...

Moga kita semua sihat dan kuat dalam menjalani kehidupan seharian hendakNYA.