Tuesday, October 21, 2014

SADO - apa tu???

Assalamualaikum.

Terasa beno umur ni dah makin meningkat. Macam2 bahasa yang budak2 sekarang guna & aku langsung tak tau apa maknanya. Kesian2.....

Baru2 ni ada seorg kawan asyik sebut abg sado... abg sado... Aku pulak berkerut2 dahi memikirkan ape benda yang kawan aku tu cakap. Siasat punya siasat rupa2nya 'sado' singkat dari perkataan - besar(sa) + bodoh (do) = sado. Perkataan ni hanya sesuai untuk lelaki yang mempunyai badan yg tough sahaja. Isk3 macam2 dah budak sekarang ni.

Oh! Malaysiaku.... Betapa anak bangsaku yang semakin merosakkan bahasa. Makin terfikir2 kesian anak2ku kelak. Ntah bahasa bagaimana lagi yg akan tercipta mengiringi tumbesaran mereka....

4 comments:

Kakak Norihan said...

oooh ye, tk pernh dogarlh plk....

ingt org tua mkin tk sedor2

Kakzakie said...

La... kakak pun baru tahu baca N3 ini. Lagilah ketinggalan.

Betul bahasa ibunda kita dah carca-marba dibuatnya.

Kesuma Angsana said...

hehehe.. mcm anak KA yng along digerlag abg sado hehehe

Anonymous said...

sado dari anime bleach