Saturday, July 28, 2012

5 SUNGAI DIKUASAI KUFFAR TANDA KEBANGKITAN IMAM MAHDI


Assalamualaikum......

Masa ITU semakin hampir.... bersediakah kita??




Antara tanda2 besar kebangkitan Imam Mahdi adalah seperti berikut:

1. lima sungai besar dunia dikuasai oleh kaum kafir.

2. kehancuran Mesir disebabkan keringnya air Sungai Nil.

3. pencerobohan kuasa Barat ke dalam Mesir sebelum kemunculan Sufyani.

Sebuah hadis yang riwayatkan oleh Hudzaifah Al-Yamani menerangkan mengenai
penguasaan lima sungai tersebut.

"(Di antara tanda2 kedatangan Imam Mahdi adalah) Jika mereka telah menguasai Sudan dan berusaha menguasai Arab. Setelah itu tanah Arab akan sangat terlihat jelas oleh mereka sehingga mereka dapat mengejar orang2 yang bersembunyi di perut bumi. Ketika mereka mula bergerak menuju tanah Arab, seorang Sufyani telah menyiapkan 360 orang tenteranya untuk menuju Damsyik."

(Nota: Kuasa Barat telah pun berjaya memecahkan negara Sudan dengan mengisytiharkan Sudan Selatan sebagai negara baru mulai 9 Julai 2011.)

Dari Hudzaifah Al-Yamani meriwayatkan dari Jabir Al-Ansari:

"Suatu hari Rasulullah saw berbual dengan para sahabatnya lalu datanglah
Jibrail as seraya berkata: "Allah swt telah mengucapkan salam penghormatan kepadamu atas anugerah yang diberikan padamu berupa As-Salam." Kemudian Rasulullah saw bertanya kepada Jibrail as apakah yang dimaksud dengan As-Salam.Jibrail as menjawab: "As-Salam adalah nama untuk lima sungai iaitu Sihun, Jihun, kedua-dua sungai Furat dan sungai Nil di Mesir. Kelima-lima sungai ini telah
dijadikan hadiah bagimu, keluargamu dan pengikut2mu." Jibrail as berkata lagi: "Aku memberikan khabar kepadamu bahawa Imam Mahdi tidak akan muncul sebelum orang2 kafir menguasai kelima sungai itu."

Setakat ini empat sungai telah berada di bawah penguasaan kaum kafir kecuali
Sungai Nil.

Dengan terpecahnya Sudan kepada dua negara di mana penduduk Sudan Selatan majoritinya beragama Kristian dan animis, maka penguasaan Sungai Nil yang melalui Sudan oleh kuasa asing kini akan menjadi lebih mudah.

Jika laluan Sungai Nil yang berpunca dari Sudan diempang nescaya bahagian sungai
tersebut di Mesir akan menjadi kering.

Jika Amerika Syarikat berjaya melaksanakan rancangan jahat mereka di Sudan, Mesir akan tertekan dari segi politik dan ekonomi disebabkan kebergantungan besar negara itu kepada sumber air dari sungai Nil.

Malah usaha ke arah itu sudahpun bermula dengan pengumuman negara miskin Ethiopia mahu membina empangan yang dikenali sebagai Projek Empangan Grand Millennium berharga AS$4.7 bilion.

Projek tersebut dijangka siap pada tahun 2015 iaitu tahun di mana Imam Mahdi dikatakan akan muncul!

Projek tersebut akan menjana tenaga elektrik sebanyak 5,000 megawatt dan mampu menyalurkan bekalan tenaga elektrik kepada negara baru Sudan Selatan





sumber : https://www.facebook.com/andi.silahhuddin

8 comments:

Hidayah Bach said...

hehe..
seram pulak bila baca..
(sedar diri bekalan ke akhirat tak byk)
:)

nn lylyn said...

ya Allah selamat kan umat islam dimuka bumi mu ini.. takut sebab amalan & bekalan xsempurna..

mselim3 said...

nice info....seramlah kalu terjadi betul2 kan...ini bermakna dunia macam dah x lama aje....yerlah dunia ini kan dah tua...kita pun umat akhir zaman,,,,

Cho Zila said...

memang menakutkan ... amalan memang kurang... ya Allah berikan aku kekuatan untuk beribadah hanya kepada Mu...

Kakzakie said...

Sesungguhnya dunia kita telah tua. Kalau zaman sahabat baginda rasulullah pun mengatakan dunia telah uzur apa lagi setelah lebih 1400 tahun kini telah kita tinggalkan..

khairul asrol said...

wuu betul ke ni?? tapi memang dunia ni dah terlalu tuaa .. hmm

p/s : datang dari broblogger.net! :D

khairul asrol said...

wuu betul ke ni?? tapi memang dunia ni dah terlalu tuaa .. hmm

p/s : datang dari broblogger.net! :D

Kazman / Sue said...

dah hampir2x dah ni...