Friday, March 8, 2013

VAN JENAZAH

Assalamualaikum....

salam pagi jumaat.... dalam beberapa minggu ni asyik dengar cerita tentang kematian jer... dari kenalan yg rapat sampailah ke perajurit negara.... dalam minggu ni jugak dah 3 kali aku terserempak dengan vam jenazah.... tatkala terpandangkan van jenazah tu, semacam ada satu perassan yg sukar digambarkan dengan kata2.... terasa sayu, seram & tertanya2 andai sampai masanya utkku nanti sudahkah aku bersedia??? 



Ya Allah, aku amat berharap andai maseku telah tiba nanti semoga aku dalam keadaan yg benar2 telah bersedia. bersedia dari segi iman dan taqwa. tidak ku pinta yg lain Ya Allah selain setiap langkahku dan tuturku sentiasa dalam redhaMU... Amin Ya Rabbal A'lamin....

10 comments:

Nurul Najihah said...

AMiN ;)

Tibe_tibe najihah terase takot mendgr soal kematian ~

Knor said...

BAGUS BILA INGAT MATI NI..SUPAYA BERTAMBAH2 TAKWA

Anonymous said...

Great blog here! Also your site loads up very fast! What host are you using?
Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as fast as yours
lol

My web-site - acheter followers

ummiross said...

Salam kenal..
Bagus juga sebagai peringatan ni, moga panjang umur dan penghujung hayat kita dalam husnul khatimah, insyaAllah.

Cho Zila said...

memang terasa takut dihati.. teringat2 nanti adakah aku bersedia.. semoga kita semua akan sentiasa ingat kematian adalah pasti.. masanyer tak pasti lagi..

makcikkantin said...

saat menakutkan yang harus wajib di tempuhi semua orang.

moga di permudahkan bila waktu itu tiba.

win3 said...

kematian pasti kan datang, yang terpenting adalah bagaimana kita mempersiapkan akan datangnya dengan memperbanyak amal yang sholih

lizz said...

kita semua akan merasai mati...
tq mengingati...kadang kite terlupa...

Kesuma Angsana said...

amin2.. moga bertambah keimanan dan amal kita bila mengingat kematian ni yer

Kazman / Sue said...

mengingati mati ni banyak kebaikannya dari segi rohani...