Wednesday, September 21, 2011

muka bayi cedera ketika dilahirkan

Assalamualaikum.... walaupun terlewat aku nak meluahkan gak isi hati aku pasal 'muka bayi cedera ketika dilahirkan'. macam2 perasaan ada bila tgk pic kat surat khabar ari Jumaat lepas. masa tu aku kat umah mak cik aku. bila sorang budak yg dtg beraya merungut simpati pasal berita tu aku pun tumpang tanya kenapa. bile budak tu tunjukkan paper tu kat aku... aku terdiam tanpa kata... cuma mengucap dalam hati & mengurut dada yg sebak. aku mmg agak sensitif bila dapat tau citer sedih pasal bayi2 nih... maklumlah aku sendiri susah payah nak dapatkan bayi.

harini bila opismate aku ni sibuk2 citer balik pasal kisah tu baru aku teringat nk post dlm blog. seandainya mmg kesalahan pihak hospital, kenapa x nak mengaku?? bertanggungjawablah dengan perbuatan kita. kalau harini kita dapat lari. sok kat akhirat adakah kita dapat lari?? bukankah jika bersalah sesama manusia kene meminta maaf kepada sesama manusia gak?? seandainya kita menjadi ibubapa kepada bayi itu bagaimana perasaan kita? amat berharap pihak hospital ampuan rahimah lebih bertanggungjawab menangani kes ini kerana ini bukanlah kali pertama mendengar khabar buruk tentang htar. aku pun pernah menimba pengalaman buruk kat htar > 10 tahun lalu....

aku copy gambar & berita kat sini



KLANG: Seorang bayi perempuan yang baru empat hari dilahirkan mengalami kecederaan serius di muka dan mata dipercayai akibat kecuaian doktor di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di sini ketika menyambut kelahiran bayi itu.

No comments: